piątek, 25 stycznia 2013

Przeczytane

Przedstawiam Wam trzy książki, jakie w ostatnim czasie przeczytałam. Spodobały mi się, każda na swój sposób.




  • Z cyklu Gwiazdy sceny- "Dave Gahan Depeche Mode" autor: Trevor Baker
 Pozycja godna uwagi dla wszystkich fanów DM. Dave Gahan to postać kultowa, nie da się temu zaprzeczyć. Ponad trzy dekady temu, wraz z kolegami z zespołu stworzył jedyne i niepowtarzalne brzmienie. Muzyki DM zaczęłam słuchać w szkole podstawowej, moim pierwszym albumem był wówczas "Black celebration". Pokochałam ich miłością szaloną, chciałam żeby Dave był moim chłopakiem, ściany w pokoju pokryte zostały plakatami i wycinkami z gazet.Ubierałam się w czarne T-shirty i białe spodnie, zafarbowałam włosy na czarno, stałam się prawdziwą depeszówą. Ich piosenek słuchałam na okrągło. Szaleństwo! Do dziś czuję wielki sentyment do ich muzyki, aczkolwiek najnowsze dokonania, zarówno solowe, jak i zespołowe, aż tak bardzo mnie nie uskrzydlają i nie porywają. A może i ja inaczej to odbieram, niż te naście lat temu..
Co do biografii- kawał dobrej roboty. Książka napisana rzetelnie, zwięźle i na temat, bez zbędnych kwiatków i przydługich opisów. Idziemy przez życie Gahana, zaczynając od jego szczenięcych lat, po początki DM, pierwsze sukcesy, potem długie i mroczne zmaganie z narkotykami, aż do uzdrowienia ciała i duszy. Książa wzbogacona fotografiami, czyta się miło i przyjemnie. Ogromny plus za okładkę. Genialne zdjęcie Dave'a, nic dodać, nic ująć. naprawdę warto przeczytać.

  •  "Ingrid Bergman" autor: Charlotte Chandler
Do zakupu książki zachęciła mnie, między innymi, piękna okładka. Czarno-białe zdjęcie Ingrid, jej piękna, nieskazitelna twarz, doskonale uchwycona w kadrze. Bez zbędnych ozdobników, kolorów, zawijasów.
Aktorkę znamy głównie z jej roli w kultowym filmie "Casablanka". Rola ta na zawsze wpisała ją w poczet znakomitości kina światowego. Czytając jej biografię, poznajemy koleje jej pogmatwanego losu, relacje rodzinne, potem kolejne małżeństwa, trudne początki w świecie filmu, gorzkie realia sławy. Możemy obejrzeć ciekawe zdjęcia, pochodzące zarówno z planów zdjęciowych, jak i  życia prywatnego Ingrid. Polecam!!



  • "Kobieta z Piątej Dzielnicy" autor: Douglas Kennedy
W opisie czytamy: "...niepokojąca powieść o ucieczce, wyrównywaniu rachunków i mrocznej granicy między tym, co wymyślone, a tym, co boleśnie prawdziwe..".
Nie określiłabym tej historii jako niepokojącej. Fakt, fabuła trzyma lekko w napięciu, ale jest to raczej ciekawość, niż silne emocje i doznania. 
Specyficzna miłosna historia, przepleciona momentami paranormalnymi, trochę erotyki, trochę sensacji. Koniec- zaskakujący, pozostawiający lekki niedosyt. czytało się przyjemnie, aczkolwiek na kolana nie padłam. W skali 1-10, przyznaję 7 punktów.

Wkrótce: Camilla Lackberg i  Hakan Nesser.

Zapraszam!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz